dilluns, 3 de maig del 2010

Santiago de Xile i Valparaiso

Dimarts dia 27 d’abril vaig agafar un avió a Buenos Aires per anar a Santiago de Xile, l’última etapa al continent Sudamericà. Santiago de Xile és, com la resta de capitals Sudamericanes, una gran metròpoli més de 5 milions d’habitants. Vaig escollir per allotjar-me un hostel situat al barri de Brasil que em permetia anar caminant al centre de la ciutat.




Panoràmica des del Cerro Santa Lucía


El Cerro Santa Lucía va ser un lloc estratègic per la defensa de la ciutat


Dimecres dia 28 d’abril vaig visitar la casa de Pablo Neruda a Santiago de Xile: La Chascona. La casa té un ambient mariner que em va encantar i és que Pablo Neruda era un enamorat del mar tot i que a ell no li agradava navegar. La Chascona és una de les 3 cases de Pablo Neruda i va ser el cau perfecte del seu idil·li amb Matilde Urrutia que va acabar essent la seva tercera esposa.

La Chascona

La Chascona

Dijous dia 29 d’abril vaig deixar Santiago de Xile per anar a Valparaíso. Aquesta és una ciutat de costa però els més de 40 turons que hi ha li configuren una geografia molt especial. Un cop instal·lat vaig anar a recorre la ciutat i pujar a diversos turons per veure panoràmiques espectaculars de la ciutat.

Art al carrer

Desnivells de Valparaíso

Típic ascensor de Valparaíso

Mecanisme de l'ascensor

Plaça Echaurren

Autobús elèctric

Un gat molt dolç...

Divendres dia 30 d’abril vaig visitar la casa de Pablo Neruda a Valparaíso: La Sebastiana. Aquesta casa era la casa d’estiueig i té unes vistes magnífiques de la ciutat i la badia de Valparaíso.


I després vaig traslladar-me a Isla Negra, una hora i mitja al sud de Valparaíso, per visitar la tercera casa de Pablo Neruda. Aquesta casa situada a primera línea de mar era la residència habitual del poeta i conserva les millors col·leccions de tot tipus de coses. Pablo Neruda era un gran afeccionat a col·leccionar tot tipus de coses i ell mateix es definia con un “cosista” perquè li agradava les coses i les col·leccionava. La Casa de Isla Negra és mi la més maca de les tres, per situació i també perquè és la menys saquejada durant el període de la dictadura de Augusto Pinochet. Després de la visita guiada per la casa vaig passar força estona visitant els seus voltants. Vaig quedar meravellat per aquesta casa i per l’indret escollit per la seva construcció. No obstant, el que realment m’ha impactat després de veure les tres cases de Pablo Neruda és la vida que va dur aquest polifacètic artista Xilè. Pablo Neruda va ser contemporani de la generació del 27 però per damunt de tot va ser un amant de la vida en tots els seus sentits.

Símbol a la Casa de Isla Negra

La barca de Pablo Neruda

Tomba davant del mar de Pablo Neruda i Matilde Urrutia

Oda al vi

Vistes a l'Oceà Pacífic

Menjador de la Casa de Isla Negra

Dissabte dia 1 de maig, dia del treballador i festiu, vaig visitar un parell de turons més a Valparaíso: el cerro Artillería i el cerro Polanco.

Panoràmica des del Cerro Artillería


Ascensor Artillería

Art al carrer






Abans de tornar a Santiago de Xile vaig anar a fer una visita ràpida a Viña del Mar, una població a molts pocs kilòmetres de Valparaíso i que segons diuen a l’estiu aplega a bona part de la gent potentada de Santiago de Xile.



Efectes del terratremol


Diumenge dia 2 de maig va ser l’últim dia al continent sud-americà i vaig aprofitar per passejar pel centre de Santiago de Xile i fer algunes fotos.

Esglèsia molt afectada pel terratremol

Escultura en record de Simón Bolívar


Estàtua en record de Salvador Allende


Commemoració del Bicentenari de la independència Xilena

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada