divendres, 5 de febrer del 2010

Torres del Paine

Puerto Natales m’ha servit de base per explorar durant 2 dies al conegut Parc Nacional de Torres del Paine, un paradís pels amants del trekking. Els que em coneixeu bé, ja sabeu que per mi 1 o 2 dies seguits de trekking son suficients. Molta gent realitza una ruta anomena W i que consta de 5 etapes d'un dia més 1 o 2 dies de trasllats. I els més entusiastes passen entre 7 i 10 dies realitzant un circuit complet al voltant de tot el parc.

El dimarts dia 2 de febrer vaig contractar un tour per visitar globalment el Parc Nacional de Torres del Paine. La visita era molt turística però em va permetre tenir una primera impressió del conjunt de muntanyes i així decidir quin trekking fer el dia següent.

El tour ens va portar a fer una primera visita a les coves de Milodón, un animal herbívor que va viure al sud de Xile fa 10.000 anys.

Milodón

Cova del Milodón

Cova del Milodón

Guanacos



El Parc Nacional Torres del Paine està composat per un conjunt de muntanyes, rius i glaceres:
- Torres del Paine (nord, central i sud)
- Almirante Nieto
- Cuernos del Paine
- Paine Grande
- Diversos llacs i llacunes: Sarmiento, Nordenskjold, Pehoé, Toro, Grey, Dickson
- Glacera Grey
Des del Llac Sarmiento
  
Des de la Llacuna Amarga

Torres del Paine

Donat que els miradors estan lluny i el temps era tant canviant, les Torres del Paine no les vaig poder veure clarament. Això ja em va picar l'orgull propi i em va fer decidir que no podia marxar sense veure-les. El trekking pel dia següent estava decidit.

Cuernos del Paine

Cuernos del Paine

Cuernos del Paine

Salto Grande

Salto Grande

Glacera Grey

Llac Grey

Riu Pingo

Des del Llac Toro

I el dimecres dia 3 de febrer, vaig fer el trekking del mirador Las Torres per tal d'estar el més a prop possible de les 3 torres de granit que donen nom a tot el parc. Realment va ser una caminada maca d'uns 19 km. i 7 hores en total. L'últim tram de pujada és duríssim però quan arribes a dalt és impressionant, amb les torres magestuoses allà al davant teu.

Comença la pujada

Paissatge de la vall

Creuant ponts de fusta

El riu

El riu

Amb les torres quasi a la vista

Mirant enrera

Pujant enmig de roques

Ja falta molt poc!

A punt d'arribar

Davant del mirador

Les Torres del Paine

La celebració

2 comentaris:

  1. jolines! kina excursió més guapa! al.lucinants les munyanyes!!!

    myriam

    ResponElimina
  2. Hola Myriam, doncs si t'agrada fer treking aquest és un paradís.

    Records a tots,

    Tomàs

    ResponElimina