dimarts, 6 de juliol del 2010

Cairns i Darwin

Diumenge dia 27 de juny vaig volar des d’Alice Spring, al centre d’Austràlia, fins a Cairns, al nord-est.

Dilluns dia 28 de juny després de fer una passejada per Cairns, una ciutat turística de costa i amb poc interès per mi, vaig traslladar-me cap al nord fins arribar a Cape Tribulation. Aquí la jungla arriba fins a la platja i quan es fa fosc fa respecte moure’t fora de l’hostal perquè és l’hàbitat de cocodrils, serps i altres animalons.

Dimarts dia 29 de juny vaig fer el meu primer snorkeling a la Gran Barrera de Corall. La gran avantatja d’estar a Cape Tribulation és que s’arriba ràpid a la Gran Barrera de Corall i en només 30 minuts de navegació ja pots començar a fer snorkeling. El lloc era preciós però hi havia pocs peixos i la major part petits, tampoc varem veure cap tauró. El millor va ser nedar amb una tortuga durant força estona. Ella estava tan tranquil·la mirant-me i jo allà que no m’ho podia ni creure. Va ser la millor experiència del dia!

Cape Tribulation des de l'aigua






Per la tarda vaig fer una caminada per la Myall Beach fins arribar a la Cape Tribulation Beach i veient tot el Cape Tribulation.


Les meduses son un perill a Austràlia

Dimecres dia 30 de juny volia anar més al nord fins a Cooktown on el Capità Cook va quedar atrapat al corall. Però després d’informar-me a l’hostal, la companyia de transport havia anul·lat el viatge perquè la carretera estava intransitable. Per tant, vaig canviar de destí i vaig baixar fins a Port Douglas per tal d’organitzar una segona excursió a la Gran Barrera de Corall.

Platja de Port Douglas

Dijous dia 1 de juliol a vaig patir una petita decepció perquè l’intent de fer diving (submarinisme) a la Gran Barrera de Corall es va quedar en un simple intent. Vaig patir una mala sensació al fer la immersió i finalment l’instructor em va recomanar tornar al vaixell. Malgrat això, vaig tornar a l’aigua d’immediat a fer snorkeling i vaig gaudir com un nen nedant entre quantitat peixos de colors en aquest marc incomparable. Vaig estar tanta estona a l’aigua que al sortir la meva pell estava arrugada com una pansa. Després vaig llogar una càmera submergible i no vaig parar de fer fotos que realment no acaben reflectint el que vaig poder veure amb els meus ulls. Va ser una experiència increïble i molt recomanable.
 












Les properes fotografies de la Gran Barrera de Corall no son meves, ja m'agradaria, però les incloc aprofitant que me'n varen regalar moltes en un cd. Son imatges que vaig poder veure amb els meus ulls però vaig ser incapaç de fotografiar.








Divendres dia 2 de juliol vaig volar de Cairns fins a Darwin per acabar de passar els últims dies a Austràlia visitant el Kakadu National Park.

Dissabte dia 3 de juliol vaig començar un tour de tres dies pels Parcs Nacionals de Litchfield i Kakadu. De bon matí varem anar cap Litchfield i un cop allà un bany a les Florence Falls.


Per la tarda, una visita sorprenent a una comunitat aborigen. El primer encontre amb el món aborigen la vaig tenir a Alice Springs. Aquí però varem rebre una explicació de la vida aborigen des de la seva pròpia vesant. El Steve i la seva família ens varen explicar com utilitzen les plantes naturals del Bush (o sotabosc Australià), quins instruments musicals fabriquen per tocar i els bosses que fabriquen amb plantes.

Steve donant-me la salutació aborigen tradicional




Després havíem d’anar a fer una navegació pel Mary River on es poden veure als temuts cocodrils d’aigua salada. Però el vehicle 4x4 ens va deixar tirats al mig del Kakadu National Park. Un altra experiència curiosa que tot el grup ens varem prendre amb humor i resignació.



Diumenge dia 4 de juliol ens varem llevar a les 5 de la matinada i amb un nou vehicle varem anar a fer la navegació pel Mary River. Únicament varem veure un cocodril molt petit d’aigua dolça amagat sota els manglars i un cocodril jove de 4 metres d’aigua salada. Sincerament la navegació pel riu no va cobrir ni de bon tros les nostres expectatives perquè esperàvem veure criatures més singulars i espectaculars.


Cocodril d'aigua dolça amagat sota els manglars

Cocodril d'aigua salada vigilant la nostra presència



Cocodril d'aigua salada prenent el sol


Després varem fer un bon trajecte amb el vehicle 4x4 fins arribar a Ubirr, un lloc sagrat pels aborígens i on hi ha pintures sobre la pedra que reflecteixen la seva forma de vida.





Per acabar el dia un bany refrescant en un altra piscina natural. En teoria no hi ha cocodrils en aquestes piscines però si que hi ha cartells advertint-nos que estem en el seu hàbitat natural.

Dilluns dia 5 de juliol varem aixecar-nos de nou a les 5 de la matinada per fer un trajecte de quasi 3 hores pel Kakadu National Park fins arribar a les Jim Jim Falls. A priori semblaven unes cascades més per refrescar-nos de la calor però el camí final a peu fins arribar-hi em va sorprendre gratament per la seva duresa tècnica. Caminant entre roques de grans dimensions semblaven micos grimpant amunt i avall. No tenia previst banyar-me perquè ens havien advertit que la temperatura de l’aigua era força freda però amb la calorada de la caminada no vaig ni dubtar-ho.


1 comentari: