dimarts, 27 d’abril del 2010

Últims dies a l'Argentina

Dissabte dia 24 d’abril vaig arribar a Rosario procedent de San Ignacio després de passar tota la nit viatjant en autobús. La meva idea era conèixer la tercera ciutat de l’Argentina en número d’habitants. Després d’instal·lar-me vaig anar a passejar pel centre i voltants. Rosario no em va agradar gaire o gens. Sota el meu parer, és una ciutat mal estructurada on al centre només hi ha botigues i els bars i restaurants estan aïllats en un altre àrea força lluny i aparentment sembla una ciutat dormitori. Segons em varen comentar el millor de la ciutat és a la ribera del riu Paraná.

Diumenge dia 25 d’abril vaig decidir deixar Rosario i anar-me’n a Buenos Aires per acabar de passar els últims dies a l’Argentina a San Telmo, el meu barri preferit. A l’arribada a Buenos Aires, com sempre, vaig escollir un hostel de la guia que semblava interessant i hi vaig anar. Encara no havia pagat l’habitació quan vaig veure que des del hostel organitzaven una sortida per anar a veure el partit de futbol a La Bombonera entre Boca i San Lorenzo, tot un clàssic del futbol argentí. Quina passada, just el que somiava fer!

Símbols de Boca a tot arreu


Comença l'espectacle!

La Bombonera vibrant!

Al mig de la grada popular


I la bronca típica en un partit argentí

El millor de tot és veure com la grada anima constantment

Les figures actuals de Boca

Dilluns dia 26 d’abril vaig redescobrir San Telmo passejant pels seus carrers i fent un cafè en una cafeteria de la plaça Dorrego.



A la nit vaig anar a sopar a un restaurant amb música en directe amb la Gaby i la Sílvia, dues argentines que vaig conèixer a l’illa del Sol. I per acabar varem anar a una milonga a veure ballar tango.

3 comentaris:

  1. sense por a la bombonera? un tipus de lleida no te por

    ResponElimina
  2. Hola Lluis!
    Per sort vaig trobar que des del hostel organitzaven la sortida a la Bombonera i erem un grup nombrós de gent. Jo només vaig patir a l'entrar pq amb la càmara... Però a la segona part em vaig passar tota l'estona amb la càmara a les mans fent fotos.

    Salutacions des de Rapa Nui!!!

    ResponElimina
  3. Jo vaig estar al mateix partit!!! Quina casulitat!
    A favor de Rosario he de dir que quan portes temps vivint a Argentina, no és tan lletja però és cert que les ciutats d'Argentina no es caracterizen per ser lo més maco del món, de fet, Argentina són paissatges.
    Petons
    Ares
    Fuet-i-Mate

    ResponElimina