diumenge, 26 de setembre del 2010

Llac Namtso

Divendres dia 24 de setembre hem anat fins al Llac Namtso a uns 200 km de Lhasa. Aquest llac amb quasi 2000 km2 és el segon més gran del Tibet i està situat a 4500 mts d’alçada. És un lloc sagrat i especial pel budisme. El paisatge fins arribar al llac és preciós passant pel punt més alt a 5200 mts. Però quan arribes aquí, veus el Llac Namtso amb el seu color blau turquesa tot vorejat de muntanyes, entre les quals el Nyenchen Tanglha amb els seus 7100 mts d’alçada, ja se’m fa difícil qualificar les meves sensacions. L’emoció del moment m’ha fet inclús plorar per uns instants.












Abrigat m’he esforçat al màxim per pujar fins al Tashi Dor Monastery situat a 4700 mts. Només son 200 mts de desnivell però en aquestes alçades qualsevol esforç amb la falta d’oxigen és una sensació desagradable.


Dissabte dia 25 de setembre, després d’una nit gèlida al campament del Llac Namtso, ens hem despertat amb un sol radiant. Hem fet les últimes fotos pels voltants i hem iniciat el camí de retorn cap a Lhasa fent algunes parades per gaudir del paisatge.






2 comentaris:

  1. Hola Tomàs!!

    Impressionants les fotos!! jo arribo el 17 d'octubre a Kathmandú :)

    Des d'on vas entrar al Tíbet? com es fa pel visat i tot això?

    No torbo el teu email per escriure't...

    Salutacions!

    ResponElimina
  2. Hola Francesc!
    Ostres noi, un altre cop coincididem en un aeroport? Jo el 17 d'octubre a les 15h. marxo cap a Uzbekistan (via Delhi).

    Tema Tibet:
    Jo vaig viatjar per Xina des de Hong Kong on vaig fer-me el visat i despres vaig anar al Tibet.
    Com sabras NO esta permes entrar al Tibet per lliure o sigui que s'ha de buscar una agencia de viatges que tramiti el permis i que et proveeixi d'un guia, cotxe i conductor... Tot plegat ja t'avanco que no es gens barat pero val molt la pena. Jo vaig fer-ho a traves d'una agencia de viatges Xinesa situada a Xining (a mig cami de Beijing a Lhasa) i la seva web es www.tibetanconnections.com

    D'altra banda a Kathmandu trobaras molta oferta, potser massa..., per fer qualsevol cosa. I suposo que tambe es deu poder fer el visat per Xina.

    ResponElimina