dimecres, 8 de desembre del 2010

Jerusalem

Diumenge dia 5 de desembre he viatjat fins a Jerusalem. Malgrat entre Amman i Jerusalem només hi ha 70 kilòmetres, ha estat un viatge realment complex en el que he trigat més de sis hores. A la frontera d’Israel tot un recital de preguntes, algunes força estúpides, per esbrinar els meus propòsits durant la meva estada a Israel. En qualsevol cas, ja anava molt mentalitzat i amb paciència he aconseguit passar la frontera sense més entrebancs.

Dilluns dia 6 de desembre he passejat una estona per Jerusalem fins l’hora de començar el tour gratuït per la ciutat. Aquest tour té una durada de tres hores i m’ha servit per conèixer una mica de la història llarga d’aquesta ciutat i alhora saber que m’interessa més visitar a posteriori pel meu compte.
































Dimarts dia 7 de desembre he pujat a la torre de l’església del Redemptor on he gaudit de la millor panoràmica de Jerusalem.






Després he fet un recorregut per la ciutat semblant al d’ahir però aturant-me allà on em venia de gust. Segurament el Mur de les Lamentacions és un dels punts més atractius de la ciutat. Jerusalem té un casc antic fascinant que caldrien uns quants dies per poder-lo explorar a fons. Dins els antics murs de la ciutat s’identifiquen quatre àrees: jueva, musulmana, cristiana i armènia. Cada àrea té característiques diferencials i pròpies de la religió corresponent. La convivència entre religions és aparentment bona però la opressió jueva sobre la resta és clara. Per mi ha estat molt desagradable passejar per Jerusalem i trobar-me a tot arreu nois i noies de vint anys amb metralletes espectaculars.














M’he quedat sense poder visitar l’interior del Mont del Temple perquè avui estava tancat el seu accés. Aquesta part de la ciutat està gestionada pels musulmans i l’accés és molt limitat.

A la tarda he sortit del casc antic i he comprovat que Jerusalem és una ciutat moderna amb un clar caràcter Israelita on únicament s’hi veuen jueus.

Dimecres dia 8 de desembre he tornat a Jordània fent el camí invers de diumenge passat però avui amb només la meitat de temps. Per la tarda, he fet algunes gestions i he passejat pel centre d’Amman.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada