dimarts, 21 de desembre del 2010

Península del Sinaí

Divendres dia 17 de desembre he decidit creuar el Mar Roig per anar a passar els últims dies del viatge a la península del Sinaí a Egipte. Després de tot el dia de trajecte he arribat a Dahab, una ciutat turística de costa ideal pels amants del diving i snorkeling.

Dissabte dia 18 de desembre és un d’aquells dies que tot et surt malament. El meu propòsit era anar fins al Monestir de St. Katherine i fer-hi nit. Segons la guia de viatge hi ha un autobús públic cada dia però en realitat això era fa uns anys. Després de tornar de l’estació d’autobusos he localitzat un hotel que m’ofereix fer l’excursió a St. Katherine i pujar al Mt. Sinaí per la nit. Però aquesta nit no podrà ser perquè demà diumenge el monestir està tancat i per tant no hi ha excursió. Doncs ho hauré de deixar per demà. Avui tinc el dia lliure a Dahab però vull aprofitar que al mateix hotel hi ha un altra excursió al Blue Hole, un dels llocs macos pel diving, per fer snorkeling durant un parell d’hores. A l’hora de sortida em presento a la recepció de l’hotel però després d’un hora ningú em passa a recollir. Pregunto que coi passa i resulta que degut al mal temps, fa molt vent, s’ha cancel·lat l’excursió. I és que quan alguna cosa pot anar malament va molt pitjor.

Després de tantes gestions infructuoses he anat a fer un tomb per Dahad tot esperant que demà les coses vagin millor.

Diumenge dia 19 de desembre he aconseguit anar a fer snorkeling al Blue Hole. El lloc situat a menys de mig hora de Dahad té un accés molt fàcil des la platja i per tant hi ha força gent fent snorkeling i també diving. El Blue Hole és un forat profund d’uns cent metres de diàmetre i rodejat de corals. Malgrat ja ho havia havia experimentat abans, nedar enmig de milers de peixos de colors és formidable.

Dilluns dia 20 de desembre poc abans de mitja nit hem sortit de Dahab amb una furgoneta en direcció al Monestir de St. Katherine. Un cop allà, al voltant de la una de la matinada hem començat a caminar cap al cim del Mt. Sinaí. El guia ens ha dut per un camí molt més fàcil del previst. Després d’un parell hores caminant sota una lluna plena hem arribat al tram final amb 750 esglaons. Durant dues hores i mitja m’he abrigat amb una manta llogada a preu d’or a un beduí tot esperant la sortida del sol.

Després de baixar del Mt. Sinaí hem fet una breu visita al Monestir de St. Katherine.

Després d’una bona migdiada he passat la resta de la tarda gaudint del relax que ofereix Dahab.

1. Quins records! Nosaltres vam fer el mateix a l'agost de 2009. Vam tenir més sort i vam fer snorkling al matí al meravellós Blue Hole (va ser la meva estrena de snorkling!!!) i durant la nit vam pujar a veure sortir el sol al Sinaí. Vam pujar per la part "difícil" però! Les escales les vam fer en baixar. Després d'això vam enfilar cap a Petra...Veure les teves fotos m'hi ha transportat novament