dilluns, 8 de febrer del 2010

El Chaltén

Dissabte dia 6 de febrer vaig arribar a El Chaltén per fer una visita ràpida a una muntanya mítica de l'Argentina: el Fitz Roy.


Per aprofitar la tarda vaig apropar-me a un salt d'aigua que està a 4 km de El Chaltén i que s'anomena el Chorrillo del Salto. Durant aquest curt trajecte ja vaig adonar-me que el vent en aquesta vall bufa fort i sense contemplacions et pot tombar fàcilment.


Diumenge dia 7 de febrer, després d'esmorzar i comprar alguna cosa per dinar a la muntanya durant el trekking, vaig començar a caminar en direcció al mirador de la Laguna de los Tres on hi ha, si el temps ho permet, la millor vista del Fitz Roy.








A l'arribada a dalt, la mala sort fa que el Fitz Roy estigui tapat. El vent bufa molt fort com mai ho havia experimentat i la cosa es posa una mica perillosa. No obstant, vaig dinar darrera una gran roca protegit del vent i tot esperant que el temps millores i pogués veure la muntanya.



Després d'una hora allà dalt la sensació de fred comença a inquietar-me i decideixo moure'm. Però m'ha costat una bona suada arribar com per ara tornar sense veure res. Per tant, provo d'atansar-me més aprofitant que altres excursionistes també ho fan. Però ara el vent ja és insuportable i un parell de cops baix haver de tirar-me al terra i esperar que passes la ratxa per tornar a posar-me dret. Ara si que ja em començo a preocupar perquè una ratxa com aquesta si t'agafa amb el peu canviat vas directament al terra. I si estàs al costat d'algun  precipici, ni us explico on pots anar a parar... Malgrat tot, decideixo fer-me una foto sigui com sigui i després començar a baixar.




A mitja baixada m'apropo a veure el mirador Piedras Blancas on hi ha una bona visió de la glacera.


De baixada també m'apropo a veure la Llacuna Capri.


I finalment arribo força cansat a El Chaltén després de quasi 10 hores d'excursió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada