diumenge, 7 de març del 2010

Salar de Uyuni

Ja tenia ganes de començar un nou país i especialment arribar a Bolívia. Un país amb una situació econòmica delicada però que manté molt arrelades les seves tradicions culturals.

Dijous dia 4 de març varem sortir des de San Pedro de Atacama amb un tour de 3 dies per tota l'àrea sud de Bolívia per acabar finalment visitant al famós Salar de Uyuni. Després de fer els tràmits duaners i canviar la furgoneta per un 4x4 (no se perquè però tots els 4x4 son Toyota Land Cruiser).

El primer dia ja t'adones que aquest país promet emocions fortes perquè els paisatges son d'allò més emotius.

La frontera Boliviana

Els 4x4 (Toyota Land Cruiser) preparats per començar l'aventura

Vestimenta Boliviana

Apacheta a la Laguna Verde

Amb el xofer-guia

Rocas de Daly

Paisatges de colors

Fent un bany a les aigües termals

Aigües termals

Al Gèiser del Sol de Mañana

Divendres dia 5 de març continuem recorrent àrees de l'altiplà que no deixen de sorprendre per la seva bellesa.

Paisatges de colors

Laguna Onda

Laguna Hedionda

A la Laguna Hedionda

Laguna de los Flamengos

A la Laguna de los Flamengos

Flamencs

Formació rocosa curiosa

A sobre una formació rocosa

Dissabte dia 6 de març és el gran dia, per fi arribarem al Salar de Uyuni. Abans però, toca fer 2 o 3 hores de camí fins arribar a Uyuni. Allà visitem el cementiri de trens i que no és més que una muntanya de ferralla ferroviària d'altres temps.

I ara si, després d'emprenyar-nos una mica amb el xofer-guia (un bon xofer però un inepte guia), aconseguim arribar al Salar de Uyuni. Quina meravella visual!!! En aquesta època el Salar és un mar d'aigua salada degut a les pluges dels últims mesos. Això condiciona el nostre viatge perquè la Isla del Pescado no es pot visitar. D'altra banda, el Salar cobert d'aigua fins a l'horitzó es converteix amb un espill. I si normalment al Salar de Uyuni ja es habitual fer fotografies jugant amb l'absència de perspectiva, amb la situació actual encara s'aconsegueixen efectes més espectaculars.

Hotel de Sal

Amb tot el grup

L'anècdota del viatge va ser quan ja estàvem de camí a Uyuni, al mig del Salar, el 4x4 es va aturar. Problema mecànic? No. S'havia esgotat la benzina... Increïble però cert.

Aturats al mig del Salar de Uyuni

La Su demanant ajuda

Finalment a mitja tarda arribem a Uyuni, una ciutat amb pocs atractius turístics i que et transporta en el temps molts anys enrere.

Un carrer de Uyuni

1. Arraidedieu!!!!

tu que tens certa experiència amb els tayota hauries de saber que necessiten beure de tant en tant... o això o atandar l'aigua i no gastar-la de cop. Bones fotos.

bona nit i tapat!!

2. Buuuffff que xules les fotos sense perspectiva :))

3. Tomás....quiero una pose diferente, Deja de abrir los brazo!!! :) por lo que veo te lo estás pasando genial, y dominando el arte de las fotos saltando!!!
    Saludos desde Cobalto!!

4. rafa deja que tomas de saltitos de alegría, pero que alguien recoja alguna nata. tanta felicidad!!!

5. Hola Tomàs,
    et vaig que dir que no t'arrepentiries d'anar a bolivia. Encara et falta el millor quan hi vagis a "la isla del pescado" es un oasis de càctus dins d'aquest desert. Per cert jo vaig escriure el meu nom a un dels trens, segur que encara hi es.
    Et desitjo millors viatges encara.
    Salutacions.

Josep Mª

6. ES-PEC-TA-CU-LAR!
    No puc mirar massa el blog pq no aguanto l'enveja enorme que em fas!!!! acaba d'aprofitar aquest mes abans que ens veiem!
    ptons

7. Xavi, es que el guia volia apurar massa i tant ho va fer que al final... Per cert, vaig haver de pagar jo la benzina pq no portava pasta... vaya impresentable!!!

Francesc, a veure si en algun moment coincidim en algun lloc del món!

Rafa, estoy practicando con el pino-puente pero de momento todavía no me sale...

Lluis, ets una mica bruixot!!! Avui m'he pegat una nata que m'he fet mal de debó. Però ja us ho explicaré un altre dia. PD: El R.M. eliminat, lo millor del dia!!!

Josep Mª, crec que no m'has entès: la isla del pescado està tancada al públic per inundació global del Salar d'Uyuni... Massa aigua tio! Estic a Sucre, com ja saps la ciutat més maca de Bolivia.

Roser, doncs si ja només et queda un mes de solteria...