divendres, 15 de gener del 2010

Punta Tombo i Península Valdés

Aquest últims dies han estat frenètics viatjant des de MontevideoTrelew passant per Buenos Aires i després a Puerto Madryn. Tot aquest viatje per gaudir una de les àrees més salvatges a nivell de fauna que hi ha a l'Argentina.

El dimarts dia 12 estava esmorzant a Mondevideo amb els nervis a flor de pell, doncs el vol de Buenos Aires a Trelew que havia comprat el dia abans per Internet no el tenia confirmat perquè hi havien hagut alguns problemes amb la identificació de la targeta de crèdit per part del portal de Internet. Finalment, després d'algunes gestions em van enviar un email confirmant el vol per aquella mateixa tarda. Per tant, ja podia anar cap a Buenos Aires amb el vaixell per allà agafar el vol cap a la Península Valdés. Anava amb força temps i per tant a l'aeroport de Buenos Aires vaig connectar-me a Internet per contestar correus i mirar que passa a la resta del món. Entre els emails rebuts, un de la meva tieta Antonieta on m'enviava el contacte d'una amiga que viu a Trelew... Al primer moment em feia una mica de cosa trucar-la però també m'agradava la idea de conèixer gent del país. Per tant, vaig trucar a la Maru i varem quedar que aniria a casa seva. En  varen tractar genial i finalment vaig estar-m'hi un parell de nits.


El dimecres dia 13 estàvem esmorzant amb la Maru i el Victorio, quan se'ns va acudir fer una trucada a una agència que organitza escursions a Punta Tombo per preguntar si m'hi podia afegir. Doncs, ràpid que en 15 minuts marxa la combi (furgoneta amb altres viatgers), just a temps. Punta Tombo és una reserva natural de Pingüins de Magallanes i que sorprén a tots els visitants per la quantitat inversemblant de d'aquestes aus. Segons els experts en aquesta colònia s'agrupen més de mig milió d'animals en la seva època de cria. Hi havia moments que havies de vigilar de no trepitjar-ne cap, de tants que te'n trobaves a tot arreu on passaves. Va ser un impacte visual de primer ordre.







Per la tarda vaig anar a fer una volta pel poble de Gaiman que encara conserva el seu origen Gal·lès. La colònia Gal·lesa va tenir una gran implantació en l'àrea de la Província del Chubut.  Ells varen establir-se en aquesta àrea per defensar-se de l'ocupació Anglesa del seu país i així conservar els seus orígens. De fet, actualment a País de Gales s'ha perdut l'idioma Gal·lès mentre que a Gaiman i voltants, els descendents d'aquells primers Gal·lesos encara conserven l'idioma i moltes altres costums. Entre les costums típiques del poble Gal·lès hi ha prendre el té i aquí em teniu a mi fent-ne un tast. Per cert, les pastes eren delicioses.



Ahir dijous dia 14 després d'acomiadar-me de la Maru i el Victorio, vaig posar rumb a la Península Valdés per fer una visita guiada d'un dia a un àrea protegida des d'on es poden veure les Balenes Franques Australs (llàstima que no en aquesta època, això em sap greu però...), Orques (molt difícil de veure i més de fer-les-hi fotos), Llops o Lleons Marins, Elefants Marins i Delfins. A més a terra ferma adaptats a l'ecosistema estepari també hi ha força fauna salvatge: Guanacos (semblant a la Llama), Choiques (avestruç patagònic), etc.








Caleta Valdés és sens dubte una part de la Península que sorprèn per la seva orografia de més de 30 kilòmetres en paral·lel a la costa i que està sempre en constant evolució.


L'última parada va ser a Puerto Piràmides que és un poblet vingut a més degut al turisme que ve a la Península Valdés a veure Balenes.


8 comentaris:

  1. Caram Tomàs, quina enveja que fas...nosaltres aquí passant fred, veient clients,...i tu lleons marins, pinguins i guanacos....lo dit quina enveja. Recordo amb nostalgia quan hi vaig estar, alla per l'any 1997...sempre penso que hi he de tornar.
    M'ha agradat molt veure que estas gaudint amb aquesta experiencia, que de ben segur et deixarà records inoblidables.
    Una forta abraçada soci. Cuida't molt, val? seguirem el teu blog amb atenció.

    Roger

    ResponElimina
  2. Iep!!! Quina enveja veure't en maniga curta ^^ bé m'analegro que tot vagi bé! No deixis d'actualitzar el blog que ens agradar anar seguint la teva aventura!

    Salut!

    ResponElimina
  3. Hola Roger,
    Jajaja m'agrada veure els vostre comentaris, si estic gaudint de molta natura. Ara estic a Esquel i demà vull anar a veure arbres milenaris.
    Tomàs

    ResponElimina
  4. Hola Albert,
    Doncs això de la màniga curta aviat s'acabarà pq a la Patagònia occidental (Esquel) quan marxa el sol ja rasqueta. Però de moment el temps és molt bo.
    Una abraçada,
    Tomàs

    ResponElimina
  5. Hola Tomás! que guai t'ho estàs passant... estan molt guai les fotos! així "viatgem" nosaltres una mica també...
    disfruta molt!

    myriam r.

    ResponElimina
  6. Parece mentira que unicamente lleves 12 días de viaje!! no me quiero ni imaginar la cantidad de cosas que te quedan por vivir por que ....me pongo verde de envidia!!!
    Muy chulas las fotos!!!

    ResponElimina
  7. Hola Myriam,
    Encara que sigui des d'allà, celebro que pugueu "viatjar" a través del blog.

    Hola Rafa,
    Es verdad, mañana cumpliré 2 semanas desde que deje bcn... Y como dicen los Argentinos que he conocido: "a full". Este país es genial de verdad y también enorme!

    Tomàs

    ResponElimina
  8. Molt xules totes les cròniques!! Ens anirem trepitjant els talons :)

    A gaudir del viatge!

    ResponElimina